Google+ Followers

5 Mayıs 2014 Pazartesi

"BAŞARININ BEDELİ YAŞAMDAN VAZGEÇMEK Mİ?"

   
 
    Gece kuşu olmak hiç bana göre değil, Osman Müftüoğlu hocanın tabiriyle ben tam bir ardıç kuşuyum, gündüzcüyüm yani. İşe güce de dalarsam unutuveririm bazen kendimi bile.  Ama gece; es kaza  uykumdan falan uyanırsam, veya uykum bir vesile ile bölünürse hafazanallah o gece sabah olmaz artık. Bin kere doldurup boşaltsam da, koyunları, keçilere katsam da,  oturup postu, tespihi saysam da rahatlamaz, susmaz bir türlü kafam. Her şey gereksiz büyür geceleri gözümde. Oysa bilirim ki gündüz olunca unutuveririm hayatın hengamesinde. Her şeyi de büyüten, pireyi deve yapan tipleri de sevmem aslında. Biz kadınlar bu konuda pek bir mahirizdir zaten, fazlasına ne hacet değil mi? Üç günlük dünyada o mu-bu mu diye kendimize ettiğimiz eziyetin adı acaba ne ola ki? Hayatı çok fazla ciddiye almamak lazım. Iskalamamak lazım. Bu gün bu konuda güzel bir yazı okudum sizinle paylaşmak istiyorum. (Link aşağıda) Yazı "Burn out" yani "had safhada tükenmişlik" tanısı konulan Arianna Huffington'un "Başarının bedeli yaşamdan vazgeçmek mi?" sorusuna verdiği cevabı anlatmış. İyi okumalar, mutlu haftalar!... 

7 yorum:

  1. Tükenmişlik sendromunu Meryem diye ünlü bir kadın da yaşamıştı.Şu muhteşem yüzyılda oynayan. had safhada tükenmişlik olduğunu da yeni duydum. Şurası bir gerçek ki. Teknoloji ve teknolojiye hakim olan gelişiyor ama gelişmekte olan ülkelerde ki vatandaşlar geriliyor. onlarda had safhada tükenmişlik var bizde hat safhada malayani işler ve boş tüketim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi Meryem Uzerli için de böyle bir teşhis koymuşlardı, siz söyleyince hatırladım. Allah hiç birimize yaşatmasın büyük bir travma olmalı ve sanırım önümüzdeki yıllarda çok daha sık duyacağız bu sendromu...

      Sil
  2. Elini kaldırıp parmaklarını birleştirerek 'DUR ORDA' diyemiyoruz hayata..koş koş nereye..nereye koşuyoruz..
    Olmuyor mu,elbette oluyor..tükenmişlik bitmek ve tekrar hadi baştan başlayıp ucundan tutmak hayatı..bir diğer ucunda biz kendimiz varız..böyle enteresan bir döngü..gidebiliyorsan başka yere git diyeceğim ama..imtihan yeri Dünya..önce buradan geçilecek..tkenmişlikle..ve tekrar güç depolayıp devam etmekle..

    Selam ve sevgilerimi bırakıyorum,teşekkürler konağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da güzel özetlemişsin, kısa net ve öz... Allah hepimizin ellerinden tutsun, Ve Aleykümselam... ve şükran kesira... Sevgi bizden...

      Sil
  3. linke tıklamadım henüz ama ben de gündüzcüyüm, uykucuyum hatta:) Gece, kırk yıllık dostum Kaf Dağı'ndan gelmiş bile olsa uyku bastırdı mı sohbet orada kalır , sabahlayamam, o derece yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayret! Varmış demekki benim gibiler şu hayatta :))) ben de uykucuyum maalesef! Ne ettiysem üstesinden gelemedim uykuya düşkünlüğümün ;)))

      Sil