9 Ocak 2014 Perşembe

BİR DEMETÇİK KİTAP...

   

    Bazı yazılar, bazı kitaplar vardır müellifinin elinden çıktığı andan itibaren kendine has bir karakter, ruh kazanmış, müellifini bile unutturacak kadar güçlenmiştir. Hani deriz ya bazen “bir kitap okumuştum, dur yazarı kimdi? Kimdi?” ama kitabın konusunu anlatırız, hatırlarız. Böyle çok kitap var hafızamda. Mesela bu sabah birini hatırladım. “Sevgi Medeniyeti”Prof. Dr. Raşit Küçük Hocanın güzide eserlerinden biridir. Allah’ın da sevilmek istediğini, Allah nasıl seviliri, sevginin ne olduğunu, aşkı, Allah’ın sevgi ile ilgili isimlerinin ne anlama geldiğini bu kitaptan öğrendim. Ve benim için çok çok verimli olmuştu. Bugün bir kez daha okumak isterim. Mesela ilk dinimi öğrenmeye başladığım zamanlarda Efendimiz, Hz. Muhammed’i hiç tanımadığımı, O’nu nasıl seveceğimi bilmediğimi fark etmiş ve bunun için de o zamanlar Martin Lings’in “Hz. Muhammed’in Hayatı” adlı kitabı ile Efendimizi tanıyıp, sevmeye mazhar olmuştum. Her iki kitap da dinime attığım o ilk adımlarda bana çok büyük bir destek oldu. Allah razı olsun hepsinden. Geçtiğimiz yıl da sevgili Sibel Eraslan’ın eserleri “Hz. Hatice” ve “Hz. Fatıma” ile tanışıp, gönlümdeki tahtlarına yerleştirdim. O kadar, o kadar güzel yazmış ki Sibel Hanım gerçekten maksat hasıl olmuş, Allah bin kere razı olsun.  Şimdi elimde iki tane “Yunus Emre” var. Biri yine kalemi eşsiz, günümüz ediplerinden İskender Pala’nın “Od”u çok oldu alalı ama okuyamadım L diğeri de “Mahmut Ulu’nun Aşka Ağlayan Derviş Yunus Emre” adlı eserleri. Aynı anda bir çok kitap okuyor olmam, onları sıraya koyacak kadar sabrımın olmamasından J Kimi yatağımın başında, kimi arabamda, kimi ofiste masamın üstünde, kimi salonda… Seviyorum onlarla yaşamayı çook… Yani şu anda aynı anda okuduğum yaklaşık 6-7 kitap var. İnanılmaz güzel kitaplar bunlar. Nasıl bir emek, nasıl bir akıl, fikir teri her birisi. Allah hepsinden razı olsun. (Rabbim beni de yaşadığım sürece gözlerimden mahrum etmesin) Tabi öyle çok eser var ki okunmuş ve okunmayı bekleyen. Okuduklarımızdan, yeri geldikçe karşılıklı bahsetmek, okuyacaklarımızı da bir an önce okumak isterim. Hele de geçmişte yaşamış ve günümüzde yaşayan şair ve yazarlardan bizzat konu başlıklarım olsun isterim. Bunlar için zevkle çalışacağım, kafamda bir taslak var şimdilik. Sizinle paylaşmak istiyorum severek okuduklarımı. Acemice, kendimce, yazabildiğimce.

        Sevgiyle kalın efendim, kitaplarınız, okuma fırsatınız, okuma zevkiniz bol olsun… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder