Google+ Followers

26 Mart 2015 Perşembe

DİYET GÜNCESİ 2


Bahar gelince hemen hemen hepimizi bir telaş alıyor. Yıllardır bilirim ki her bahar uğraşır, çabalar en fazla 9-10 kilo verir, biraz incelip şekle şemale girmiş gibi olunca diyeti, sporu, sağlıklı beslenmeyi bir kenara bırakır, saçma sapan yeme alışkanlıklarıma geri dönerim. Tabi yıllar geçtikçe denenmiş yöntemler de birikiyor bellekte. Vücut daha da bir direnç gösteriyor. Örneğin kilo vermek için diyetisyene gitmeyi beynim şiddetle reddediyor. Çünkü bilinç altımdaki şu kare; incecik bir hanım diyetisyenin önünde suçlu suçlu oturup da "ben boğazımı tutamadım, bidon gibi olunca ocağına düştüm, etme eyleme bir tılsım, bir büyü ile beni tekrar insana dönüştür" bakışları atıyor olmak, sonra eline tutuşturulan yarı fotokopi yarı güya sana uyarlanmış listeyle o kadar ezik büzüklüğün yanına kar kalarak bir ay sonra yağların şu kadar, baldırın bu kadar, sağ kolun bu, sol bacağın bu diye tartılmak  korkunç geliyor artık. Sen homini gırtlak, kış uykusundan uyanmış kutup ayısı gibi gördüğün her yiyeceğin üzerine atlarsan elin diyetisyeni ne yapsın sana. (Sözüm tamamen kendimedir). Bu bahar diyet yapmıyorum. Yapanlara da Allah kolaylık versin diyorum. Bu bahar asıl amacım kilo vermek de değil.(Kilo vermek ikincil amacım) Vücudumdaki ödemden kurtulmak için  hurma diyeti ile başladığım yolda günde altı tane içtiğim romatizma haplarına veda edince bir şeylerin yanlış gittiğini anladım. Açlığın aslında şifa olduğunu fark ettim. Vakitli vakitsiz çok az da olsa yemenin bünyeme zarar verdiğini fark ettim. Prof. Canan Karatay Hanımın kitabında okuduğum "leptin hormonunun en az 5-6 saatlik açlık sonrası çalıştığını, bu zaman zarfında yenilen bir lokma yiyeceğin bile bu hormonun çalışmasına engel olduğunu" yazdığını hatırladım. Bu bahar asıl amacım günde en fazla iki küçük öğün yemekle yetindiğim yeme alışkanlığıma geri dönmek. Bunu becerebildiğim zaman biliyorum ki ödem de, kilo da, ağrılar da kalmayacak. Biraz ödem attım gibi hissediyorum hatta. İki haftada sadece dört kilo verebildim. Dün uzun zamandır giymediğim pantolonum üzerimde bol durunca çok da sevindim. Aynada yüzümde birazcık inme var. Fakat hala çok fazla ödem olduğunu hissediyorum. Eğer ekmeği bırakabilsem işim çok daha kolay olacak, bir de tuz. Ekmek ve tuz işte benim en sevdiğim ikili. Oysa nasıl da zarar veriyorlar biliyorum. Daha önce ekmeği üç ay hiç yemeden yaşadım, ama şimdi az yiyeyim iki lokmacık derken yine kopamıyorum :( Tuz ise başlı başına bir sevda benim hayatımda :( Şeker ne ki yanında. Bir kutu godivaya bir dilim tereyağlı üzeri tuzlanmış ekmeği tercih edecek kadar severken, bundan nasıl kurtulunur işte bunu hiç bilemiyorum. Bizde durum budur, gidilecek yolumuz uzun ve zorlu da olsa hiç değilse çabalıyor olmak çok güzel. Hurma açlığa dayanmama çok yardımcı, günlük yediklerimi azaltmakta çok faydası oluyor hala devam ediyorum, ne zaman ihtiyaç duymayacak duruma geleceğimi ben de merak ediyorum. Bir de pilates maceram var ki evlere şenlik bir dahaki posta saklıyorum bakalım neler neler olacak :)). Biz de durum budur, Kalın sağlıcakla...

6 yorum:

  1. Yazındaki yanlışı buldum ben, izninle bahsedeceğim çünkü sen de fark etmişsin. Her bahar 9-10 kilo veririm, bu bir. İki haftada sadece 4 kg verdim bu da iki. Sorun şu; bahsettiğin kilo bence çok fazla, bu da demek ki ciddi açlık rejimleri ya da mahrum bırakmalar yapıyorsun. Sonra diyet bitince tabii ki vücut biliyor nerden kolay geri alabilir o kiloları, sana rüyana bile tuzlu yağlı ekmek dilimleri sokuyor. Yoyo efekti bu. Şimdiki yaklaşımın şahane, yeme sistemini radikal bir şekilde değil, yavaş yavaş ama emin adımlarla değiştirmek. Karatay'dan hiç hoşlanmıyorum bence çok sakıncalı şeyler öneriyor ki ben karacahile bu konuda okumuş bir çok diyetisyen de katılıyor (meyve konusu aşırı et tereyağı vs konusu). Ama eğer öğünleri küçültür, herşeyden dengeli ama az az yemeyi başarırsan ve de kilo vermeye değil, sağlıklı beslenmeye odaklanırsan, belki 9-10 kilo veremesen de, sonuçta vücudun içten gençleşecek, bu da elbet dışına enerji olarak yansıyacaktır. Bunu bilirim bunu söylerim ;) Bol şans!

    YanıtlaSil
  2. Vallahi ben yazayım sen check et. Ben zaten sadece diyette değil çoğu şeyde ya hep ya hiççiyim ah bi bilsen :( Bunun az mı ceremesini çektim/çekiyorum. Bul işte orta yolu ve istikrarla yoluna devam et dimi. Yok ama ikizler burcuyum ya saçmalamasam olmaz ;) Neyse geç de olsa doğruyu bulcaz inşallah... Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. Ben de doğru ve dengeli beslenmeye, diyet yapmamaya karar verdim en son. Çünkü dediğin gibi ver-al handikabından kurtulmanın tek yolu bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin özü de aslında bu. İnsanın kendini bilerek, tanıyarak hareket etmesi. Sonradan edinilmiş kilolular için doğrudan sapma aslında ortaya çıkan durum.

      Sil
  4. Yazı içerisinde ekmeği bırakmak istediğinizden bahsetmişsiniz. Unutmamanız gereken çok önemli bir nokta var: Karbonhidratlar vücudumuzun en önemli enerji kaynağıdır ve ekmek bunu sağlayan en önemli besinlerden bir tanesidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ekmeği çok seviyorum :(( siz de böyle diyince kendime ehil elden ruhsat temin etmiş oluyorum dimi ;))

      Sil