10 Aralık 2013 Salı

MUTFAK KEYFİ ;)

     Tepelere yağan kar,  öğleden sonra aniden şehre indi ve fırtınayla beraber savrula savrula yağarken her yer bir saatte bembeyaz oldu. Cumartesi öğleden sonrayı gezmeye ayırıp yola düşen biz de karın şehrin doğusunda daha yoğun olduğunu görünce tıpış tıpış şehre geri döndük. Önceki haftalarda English Home'da gördüğüm tığ işi amerikan servislerinden örmek için gayet iyi bir fırsat diyerek kendimi ilk tuhafiyeciye atıverdim. Bir ip, bir tığ, bir de örmeye başlamak için sabırsızlanan ben. Çünkü örgü örmek Debbie Maccomber'in de hikaye ettiği gibi şahane bir terapi. Daha önceleri de kendi çapımda bir şeyler edip- eylediğim için bu konuda bir parça tecrübem var. Çok eğleneceğimi biliyorum, tabi bunu yapacak zaman bulduğumda.   Karı soğuğu çok sevmem ama ilk yağdığında ve hayatı engellemeyecek kadar olduğunda gerçekten pek bir sevimli oluyor. Hele de karın soğuğunu yaşama zorunluluğu olmayıp, sıcacık odadan yetim terliği gibi gökyüzünden inen karı seyretme lüksüne sahipseniz o bembeyaz kristaller muhteşem. Eve dönüp tülleri iki yana açılan ve sokağa bakan pencerenin önündeki kırmızı koltuğa yerleştim Güneş battıktan sonra sokağı aydınlatan süslü sokak lambalarının sarı loş ışığında telaşsız, kedersiz ve huzurla dans eder gibi inen karı izlerken bir yandan tığ işi amerikan servisini örüp bir yandan da  yağan karın huzurlu halinden ilham almaya çalıştım. Öyle kaptırmışım ki kendimi o gece bir tanesini bitiriverdim. 
       Pazar günüyse ipim bittiği için örgüyü bir kenara bırakıp, mutfakta yeni öğrenip denemek istediğim iki Harput yemeğini yapmaya çalıştım. Birisi harput çorbası ki çok sevdim, ama ben biraz orjinalinden değişik yaptım. Yoğurdu çok sevdiğimden midir, ekşili tatlar vazgeçilmezim olduğundan mıdır bilemiyorum da  yoğurtla yapılan her çorba başımın tacı. Acizane (yemek üzerine destan yazanlar ve harputlular beni affetsinler, bizimki kendi aramızda sohbetten öte değil) orjinal tarifi ve yapılışı şöyleydi;   3 su bardağı yoğurt, 3-4 su bardağı su, 2 yumurta, 2 tepeleme yemek kaşığı nişasta ile tencereye alınıp çırpıcı ile ateşte karıştıra karıştıra kaynatıldı, kaynamış olan bu karışıma bir bardak kadar haşlanmış nohut, bir bardak haşlanmış buğday ve 200 gr kadar haşlanmış (nohut iriliğinde doğranmış) kuşbaşı dana eti ve bir yemek kaşığı haspir otu ilave edildi. Bir taşım da bu malzemelerle kaynatıp, en son da tuzu eklenip üzerine tereyağında pulbiber nane kızdırılıp dökülerek ateşten alındı. İkinci yemek de harput köftesi ki yine bu da evlere şenlik güzellikte onu da kısaca şöyle yazayım; yarım kilo kıyma, bir su bardağı köftelik bulgur, bir baş elde incecik doğranmış kuru soğan, birbuçuk kaşık biber salçası ve tuzla çiğ köfte gibi 20 dk kadar iyice yoğuruyoruz, arada bir hafif ılık suyla ıslatırsak bulguru yumuşatmaya yardımcı oluyor, en son incecik doğranmış maydanozu da ilave edip yoğurma işini bitirip bunları minicik minicik yuvarlaklar yapıyoruz. Bir yanda salça, tereyağı, reyhan otu ilave ettiğimiz suyu tencerede kaynatıyoruz, kaynamış olan bu suyumuza  yuvarladığımız köftelerimizi atıp bir taşım kaynatıp sulu olarak servis ediyoruz. Bir dahaki mutfak keyfinde inşallah peynirlilerini denemeyi hayal ediyorum, tuzsuz, yumuşak inek peyniri bulabilirsem. Fırsat buldukça, damak zevkime hitap eden, yeni lezzetleri keşfedip denemeyi ve bunu da damak zevki iyi gelişmiş birileriyle paylaşmayı seviyorum. O kadar çok geniş bir yemek kültürümüz varmış ki, her daim yeni bir şeyler öğreniyorum ve bunları yapmak beni heyecanlandırıyor, inanılmaz mutlu ediyor. Keşke diyorum bazen, mutfak keyfini keşfetmek için bu kadar geç kalmasaymışım. Bir dahaki postta görüşmek üzere, ağzınızın tadını kaçıracak herşeyler sizden uzak olsun...

4 yorum:

  1. Fatma abla sadece şunu diyim, kesinlikle yazmaya devam etmelisin... O ne hoş cümleler, ne hoş bağlantılar.. Tarifler konusunda kendini yabana atmamalısın bence, ehr kadının fıtraında olduğu gibi sende de bir maharet seziyorum ben !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sübacım, çok teşekkür ederim gönülden desteğin için canım, eksik olma beni motive ediyorsun ;)

      Sil
  2. Bloguniz cok guzelmis .yazilariniz...iadei ziyarete geldim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş gelmişsiniz, sefalar getirmişsiniz. Teşekkür ederim beğenileriniz için ;)

      Sil